Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi-a ales Consiliul Director pentru următorii doi ani. Cei cinci membri numiți reprezintă câțiva dintre cei mai importanți jucători de pe piață: Mega Image România, Ikea, PENNY România, Auchan Retail România şi Kaufland România, dintre care sunt și două nume noi.
Noua componenţă a Consiliului Director al AMRCR, în urma votului exprimat în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei, include pe Alina Vlădoianu-Teau (Mega Image România), Cristian Stoicescu (Ikea), Gabriela Mihăilescu (PENNY România), Tiberiu Dăneţiu (Auchan Retail România) şi Valer Hancaş (Kaufland România), potrivit unui comunicat al asociației.
Față de conducerea aleasă în urmă cu doi ani, sunt și doi membri noi. Este vorba de Cristian Stoicescu (Ikea) și Gabriela Mihăilescu (PENNY România), în timp ce restul si-au păstrat locurile în conducerea AMRCR.
Cine sunt cei cinci
Alina Vlădoianu-Teau este unul dintre cei şase membri ai Comitetului Executiv al Mega Image România, ocupând şi funcţia de Vice President for Legal, Compliance & Public Affairs. Ea este la cel de-al treilea mandat în cadrul Consiliului Director şi din 2020 reprezintă AMRCR ca membru de board în cadrul EuroCommerce, principala organizaţie de profil a sectorului la nivel european.
Cristian Stoicescu este responsabil regional pe Tax&Finances, având poziţia de Country Financial Controlling&Tax Manager IKEA South East Europe (Croatia, Romania, Serbia, Slovenia şi Ucraina). El se află la primul mandat în Consiliului Director al AMRCR.
Gabriela Mihăilescu are o experienţă de 14 ani în sectorul de retail, fiind în prezent Compliance and Public Affairs Coordinator în cadrul Penny România. Este la primul mandat în cadrul Consiliului Director al AMRCR.
Tiberiu Dăneţiu este Director de Marketing în cadrul Auchan Retail România. Alături de Dan Şucu, preşedintele Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ, Tiberiu Dăneţiu asigură reprezentarea AMRCR în Consiliul Director al Confederaţiei Patronale Concordia.
Valer Hancaş este Director Comunicare şi Corporate Affairs în cadrul Kaufland România şi, din ianuarie 2021, este reprezentantul Confederaţiei Patronale Concordia/AMRCR în Consiliul Economic şi Social (CES).
Cine face parte din AMRCR
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) a fost înfiinţată în anul 2003 şi grupează următoarele 22 companii din retailul alimentar şi nealimentar din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.
La nivel european, AMRCR este membră EuroCommerce, în decembrie 2017 devenind membră în comitetul director al acestei organizaţii ce grupează federaţii şi companii din domeniul retail şi comerţului internaţional din 31 de ţări. AMRCR este membră, prin Federaţia Patronală a Reţelelor din Comerţ, a Confederaţiei Patronale „Concordia”, organizaţie reprezentativă la nivelul economiei naţionale şi partener de dialog social.